مخالفت گسترده مردم مصر با نخست وزير انتصابي نظاميان حاكم

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 557
بازدید سال : 1450
بازدید کلی : 25304

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 557
بازدید کل : 25304
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 2 آذر 1390
نظرات

مخالفت گسترده مردم مصر با نخست وزير انتصابي نظاميان حاكم

ده ها هزار نفر از تظاهركنندگان در ميدان التحرير قاهره، مخالفت خود را با نخست وزير جديد مصر اعلام كردند و خواستار كناره گيري نظاميان از قدرت شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان مصري در دومين هفته از قيام خود بر ضد نظاميان موسوم به «انقلاب دوم»، راه هاي ورودي به ساختمان نخست وزيري را مسدود كردند تا از ورود «كمال الجنزوري» نخست وزير جديد به آن جلوگيري كنند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، معترضان مصري خواستار پايان حاكميت نظاميان بر كشورشان و تشكيل يك دولت غيرنظامي شدند.
به گزارش شاهدان عيني، تجمع معترضان كه از روز جمعه مقابل ساختمان نخست وزيري آغاز شده است در روز شنبه نيز ادامه يافت، و درگيري و برخوردهاي پراكنده اي بين نيروهاي نظامي مستقر در اطراف ساختمان با تظاهركنندگان صورت گرفت.
اين گزارش حاكي است، هزاران تن از مصري ها در ميدان التحرير، با اعلام مخالفت قاطع خود با نخست وزيري الجنزوري وي را فاقد صلاحيت براي حكومت بر مردم مصر دانستند.
پيش تر نيز برخي گروه هاي مستقر در ميدان التحرير از نخست وزيري «محمد البرادعي» حمايت كرده و تشكيل دولت ملي به رياست وي را خواستار شدند.
الجنزوري 78 ساله كه براي هدايت كشتي توفان زده مصر در شرايط فعلي، كمي پير و فرتوت به نظر مي رسد، بين سال هاي 1996 تا 1999 ميلادي به عنوان نخست وزير در رژيم «حسني مبارك» ديكتاتور سابق، پست هايي همچون نخست وزيري و وزارت برنامه ريزي را برعهده داشته است و انتصاب دوباره وي به سمت نخست وزيري به دليل دوستي نزديك با طنطاوي حاكم نظامي مصر خشم مردم اين كشور را شعله ور تر كرده است.
اين در حالي است كه الجنزوري وعده داد كه به ملت مصر خدمت خواهد كرد و مقدمات كناره گيري سپهبد طنطاوي از قدرت را فراهم مي كند.
نخست وزير جديد: مصر را نجات مي دهم
در عين حال كمال الجنزوري قول داد كه شرايط سخت فعلي مصر را درك كرده ولي مي تواند تا دو ماه آينده اوضاع را به حالت سابق برگرداند.
وي مدعي شد كه شوراي نظامي حاكم بر مصر به وي اختيارات بيشتري نسبت به نخست وزير كنوني داده است و طنطاوي نيز كم كم از قدرت كناره گيري خواهد كرد، چرا كه در غير اين صورت، وي پست نخست وزيري را قبول نمي كرد.
نخست وزير جديد مصر در نخستين نشست خبري خود در حالي كه به شدت خسته و عصبي به نظر مي رسيد در واكنش به انتقادات مطرح شده تاكيد كرد: تا پيش از برگزاري انتخابات پارلماني در روز دوشنبه، قادر به تشكيل دولت جديد نخواهد بود.
شاهدان عيني روز شنبه نيز از كشته شدن يك تظاهركننده مصري در درگيري هاي مردم و پليس در مقابل ساختمان نخست وزيري خبر دادند.
در شهر اسكندريه كه دومين شهر بزرگ مصر نيز به شمار مي رود، درگيري هايي بين مخالفان و موافقان دولت روي داد كه هنوز آمار دقيقي از تلفات آن مخابره نشده است ولي تظاهرات و ناآرامي ها، همچنان در اين شهر ادامه دارد.
بازي با ورق انتخابات
نظاميان مصر كه از هفته گذشته به دليل گسترده شدن تظاهرات در وضعيت دشواري قرار گرفته اند، تلاش مي كنند با استفاده از ورق انتخابات، بازي باخته خود در عرصه سياست را به برد تبديل كنند.
بر اين اساس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر با اصلاح قانون انتخابات، مدت زمان برگزاري انتخابات پارلماني را كه قبلا يك روز اعلام كرده بود، به دو روز افزايش داد.
به گفته سخنگوي شوراي حاكم نظامي، اين تصميم براي تسهيل مشاركت مردم در انتخابات كه در روز دوشنبه (فردا) برگزار خواهد شد و ارائه فرصت بيشتر به راي دهندگان مصري اتخاذ شده است.
يك منبع در كميته عالي انتخابات مصر با اشاره به اين تصميم شوراي عالي نيروهاي مسلح تاكيد كرد: با اصلاح انجام شده، انتخابات پارلماني مصر روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
همچنين بر مبناي تصميم شوراي عالي نيروهاي مسلح، مرحله دوم و سوم انتخابات پارلماني مصر كه براي معرفي نمايندگان پارلمان و مجلس مردمي صورت مي گيرد، نيز دو مرحله اي و طي ماه هاي دسامبر 2011 و ژانويه 2012 برگزار خواهد شد.
فرمان تمديد انتخابات مصر توسط شوراي عالي نيروهاي مسلح، در حالي صادر شده است كه به دليل حوادث اخير، مخالفان نظاميان، آن را نوعي بازي و وقت كشي براي برگرداندن اوضاع به حالت سابق عنوان كرده اند.
در همين حال بسياري از احزاب، گروه ها و جريان هاي سياسي مصر (به جز اخوان المسلمين) تعويق انتخابات پارلماني را خواستار شده و اعلام كردند، اين انتخابات با حضور نظاميان نمي تواند خالي از شك و شبهه باشد و بايد اول تكليف شوراي عالي نيروهاي مسلح را يكسره كرد.

 در مصر دولت مبارک به دست ملت بزرگ و انقلابی اسلامی مصر سقوط کرد ولی نامبارکی دیگر که نرد عشق با اسرائیل می بازد و غلام حلقه بگوش آمریکا است بجایش نشست .این با انقلاب دوم مصر در نظر دارد طومار حکومت نظامیان مصری به ریاست طنطاوی را از اریکه قدرت بزیر آورد و دولتی اسلامی مستقل از شرق و غرب را جایگزین نماید . انشاء الله این خواسته مردم مسلمان مصر نیز عملی خواهد شد . اللهم عجل لولیک الفرج والنصر



تعداد بازدید از این مطلب: 446
موضوعات مرتبط: بیداری اسلامی در مصر , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود